Göteborgs Stadsteater och Backa Teater på Götaplatsens utomhusscen

Göteborgs Stadsteater och Backa Teater gör en specialshow under Kulturkalaset. Möt skådespelare, dansare och musiker på Götaplatsens utomhusscen i morgon onsdag 17 augusti kl. 17.30.

Vi bjuder på ett fartfyllt och rytmiskt framförande av Parapanda Theatre Lab från Tanzania. Just nu befinner de sig i Göteborg för att tillsammans med skådespelare från Göteborgs Stadsteater repetera Sofokles antika tragedi Antigone, en föreställning som kommer att framföras på både svenska och swahili. Här ges ett musikaliskt smakprov med dans och sång på swahili av de sju medlemmarna.

Mer information här:

Dessutom ges smakprov ur Backa Teaters kommande uppsättning Astronauten som inte fick landa efter Bea Usmaa Schyfferts älskade barnbok. En musikalisk rymdsaga om astronauten som reste hela långa vägen till månen och ändå inte fick landa. Och om hur vacker jorden är 390 000 kilometer hemifrån. Missa inte raketuppskjutningen med skådespelarna Ulf Rönnerstrand och Lars Väringer samt ett smakprov av den nykomponerade musiken av och med Mats Nahlin och Emma Nordenstam.

Mer information här:

Presskontakt: