Julberättelser är tillbaka

För alla barn och vuxna, alla barnsliga vuxna och förvuxna barn. Eller bara dom som vill möta den riktiga Tomten. Följ med på en upptäcktsfärd i teaterns inre...

Julbocken, Lucian och Tomten. Vilka är de egentligen? Här får de själva komma till tals. Om varför vi firar jul och var ifrån dom kommer, egentligen. En spännande vandring genom teaterns alla skrymslen och vrår, till platser du annars aldrig skulle besöka.

I årets upplaga av Julberättelser ser vi Fredrik Evers som husguiden Nisse och även som Lucian. Vi ser också Christel Körner som Julbocken och Johan Karlberg är Tomten.

Förra årets Julberättelser blev en populär och uppskattad företeelse på Göteborgs Stadsteater. Nypremiären blir den 13 december och precis som förra året är det Johan Gry som regisserar. Biljetterna går att köpa från och med den 13 november.

Nypremiär 13 december
Biljetterna släpps den 13 november
Lämplig från 5 år
Pris 80 kr (barn under 15 år går för 50 kr)