Nypremiär för succémonolog

Nypremiär för succémonolog

Missade du succémonologen Jag vill inte dö, jag vill bara inte leva? Nu får du en ny chans! Följ med rakt in i en känslomässig och filosofisk uppgörelse om livets mening. Nypremiär på Nya Studion den 13 januari.

Det är en pjäs som går på djupet med vad det innebär att leva med en dödlig psykisk sjukdom men handlar också om lycka. Monologen som spelades under hösten 2010 fick ett enormt starkt mottagande av både publik och kritiker.

-Att det finns ett sådant stort intresse tyder på att vår psykiska hälsa fortsätter att vara en fråga som engagerar. Det är ett privilegium att nu få chansen att återvända till materialet och förhoppningsvis till de starka möten med publiken som vi hade under förra spelperioden, säger regissören Mia Höglund-Melin.

Monologen Jag vill inte dö, jag vill bara inte leva är baserad på Ann Heberleins uppmärksammade bok med samma namn. Åsa Lindholm har gjort dramatiseringen och för regi står Mia Höglund-Melin. I rollen ses Lisa Lindgren.

Lisa Lindgren spelar rakt på publiken redan i sin kraftfulla entré. Uppsättningen är en gemensam seger för henne och Mia Höglund-Melin, som gör regidebut” Nummer.se

”många fina och starka scener” GT

”ett starkt porträtt, rentav stort”. GP

Jag vill inte dö, jag vill bara inte leva får nypremiär 13 januari på Nya Studion.

För mer information och intervjuer kontakta:

Frida Hallberg
frida.hallberg@stadsteatern.goteborg.se