Stort tryck på Driving Miles med Sven Wollter – fler platser släpps i morgon klockan 12

I fredags hade Driving Miles med text av Henning Mankell och i regi av Eva Bergman premiär. Sven Wollter står på scen tillsammans med sex musiker och framför berättelsen om en norsk skrothandlares möte med Miles Davis och musiken. Driving Miles har fått ett mycket fint mottagande och för att tillmötesgå det stora publikintresset släpps nu fler platser.

Driving Miles, som är Sven Wollters avskedsföreställning, var från början planerad till Nya Studion. Då pjäsen flyttades till Stora Scen fanns ett starkt önskemål från regissören att föreställningen skulle spelas inför en mer intim salong. Även förscenen har byggts ut för att stärka publikens och de medverkandes gemensamma upplevelse.

Eftersom trycket på biljetter är mycket stort har Göteborgs Stadsteaters ledning, i samråd med Eva Bergman, sett över möjligheten att släppa fler platser utan att den intima upplevelsen går förlorad – och kan nu ge ett positivt besked.

Fler biljetter släpps i morgon tisdag klockan 12.00.

Foto: Ola Kjelbye

Läs mer om föreställningen här.

Driving Miles
Premiär 12 februari på Stora Scen
Av Henning Mankell
Regi Eva Bergman

Med Sven Wollter och musikerna Bernt Andersson, Anders Blad, Daniel Ekborg, Per Melin, Stefan Sandberg och Bo Stenholm.

Scenografi och kostym Tofte Lamberg
Mask Maria Agaton