13 maj RELEASEFEST för Valands katalog med performance och konserter på Göteborgs Konsthall

Releasefest för Valands avgångskatalog med konserter och performance

Onsdag den 13 maj är det releasefest för katalogen för Valands avgångsutställning Seven Chapters. Senare under kvällen bjuds det på performance med Nana April Jun och konserter med Dead Letters Spell out Dead Words och Jasper TX.

Fri entré

Öppettider
18:30-19:30 Releasefest för katalogen
19:30-20:30 Performance av Nana April Jun och konsert med Dead letters spell out dead words och Jasper TX.

NANA APRIL JUN är en pseudonym för Christofer Lämgren som tidigare släppt albumet "The Ontology Of Noise" på skivbolaget Touch. På detta album, vars resultat påminner om en abstrakt fieldrecording, undersöker han, likt en forskare, det digitala bruset och den egna studion.

Pressklipp o.dyl

DEAD LETTERS SPELL OUT DEAD WORDS, aka Thomas Ekelund, framför en mörk mallströmsliknande musik. Hans framträdanden har beskrivits som att finna lycka i smärta, lugn i ilska, tröst i isolering och tillfredställelse i galenskap.

Pressklipp o.dyl

JASPER TX, aka Dag Rosenqvist, har släppt en mängd soloalbum under de senaste åren på skivbolag som Miasmah,Kning Disk och Lampse. Han presenterar en dronebaserad pop med gitarren som ständigt närvarande instrument.

Plats: Göteborgs Konsthall
Information om utställningen:
www.konsthallen.goteborg.se

För mer information:
Andréas Hagström
Press & informationsansvarig
andreas.hagstrom@kultur.goteborg.se

Nationell och internationell samtidskonst

Göteborgs Konsthall ligger vid Götaplatsen i centrala Göteborg. Konsthallen presenterar grupp- och soloutställningar med svenska och internationella konstnärer som visar mångfalden inom den samtida konsten. Parallellt arrangeras konstnärssamtal, skollektioner, filmvisningar och andra programaktiviteter. Göteborgs Konsthall har alltid fri entré och fria visningar.

Göteborgs Konsthall
Götaplatsen