GotlandsHem och E-go fortsätter miljösamarbetet

GotlandsHem och E-go fortsätter miljösamarbetet

Under ett års tid har GotlandsHem tillsammans med bildelningsföretaget E-go haft elbilar till förfogande i GotlandsHems bostadsområden runt om på ön. Sedan samarbetets början har över 800 resor gjorts med de klimatsmarta bilarna, drygt 100 av dem har antingen startat eller slutat vid någon av GotlandsHems laddplatser.

– Genom att resorna gjorts med elbilar istället för fossildrivna fordon har vi minskat klimatpåverkan. Vi har till och med hört talas om hyresgäster som sålt sin bil för att istället använda sig av någon av våra olika bildelningstjänster, säger Jon Rytterbro som är hållbarhets- och kvalitetsansvarig på GotlandsHem.

Nu har GotlandsHem valt att fortsätta och utöka samarbetet med E-go, fler bilar kommer att finnas på fler platser runt om på Gotland.

– Vi på E-go är väldigt glada över att få fortsätta vårt samarbete med GotlandsHem. Vi har fått många positiva omdömen och det känns nu extra roligt att utöka antalet platser och fordon så att fler kan nyttja hållbara transporter på Gotland, säger Johan Granath, vd på E-go.

Läs mer om GotlandsHems bildelningstjänster och hur de fungerar på vår hemsida.

För fler frågor kontakta:

Johan Granath, vd E-go, 070 – 227 68 77

Jon Rytterbro, hållbarhets- och kvalitetsansvarig GotlandsHem, 0498 – 20 39 00

Johan Granath, vd E-go.

Jon Rytterbro, hållbarhets och kvalitetsansvarig på GotlandsHem.