Elisabeth Kalkhäll tillträdde som vd för GotlandsHem 2016. Hennes tid på GotlandsHem har präglats av ett målinriktat förändringsarbete med syfte att nutidsanpassa bolaget efter de krav som både ägare och hyresgäster har.

Elisabeth Kalkhäll avgår som vd för GotlandsHem

Vid onsdagens extrainsatta styrelsemöte meddelade vd Elisabeth Kalkhäll styrelsen sin uppsägning och avgår med omedelbar verkan.

– Elisabeth har lagt grunden till framtidens GotlandsHem och gjort mycket bra för företaget. Hon har varit ledande i den förändringsprocess som GotlandsHem har genomgått och det har varit nödvändigt för företaget, säger styrelseordförande Roger Wärn.

Elisabeth Kalkhäll tillträdde som vd för GotlandsHem 2016. Elisabeths tid på GotlandsHem har präglats av ett målinriktat förändringsarbete med syfte att nutidsanpassa bolaget efter de krav som både ägare och hyresgäster har.

– Jag är stolt över det arbete vi gjort de här åren och är tacksam över det goda samarbetet med alla duktiga medarbetare och chefer som arbetar på GotlandsHem. Nu ser jag fram emot att följa GotlandsHems fortsatta utvecklingsresa lite från sidan, säger Elisabeth Kalkhäll.

Vad händer nu?

Under torsdagsmorgonen har GotlandsHems personal fått information om förändringen i ledningen. Nu startar arbetet med att rekrytera GotlandsHems nästa vd.

För mer information kontakta styrelseordförande Roger Wärn.

GotlandsHem äger och förvaltar drygt 4 600 hyreslägenheter och 400 lokaler, spridda över hela ön. Bostadsföretaget har även studentlägenheter i nära anslutning till Uppsala Universitet, Campus Gotland.