Illustration av det planerade bostadsområdet Signallottan 2, av Visbyark.

GotlandsHem får bygglov för 62 bostäder

Vi har nu fått bygglov för de 62 miljösmarta bostäderna på Signallottan 2 på A7-området i Visby. Innan byggstart är det tekniskt samråd mellan GotlandsHem, Region Gotland och vår entreprenör Wisab. När det är genomfört kommer vi att ha ett datum för byggstart.

– Det här var glädjande besked som vi väntat på sedan innan sommaren. Vi ser väldigt mycket fram emot att börja resan mot de 1 500 bostäderna som vi planerar att ha byggt till 2031. Signallottans 62 bostäder är ett litet men viktigt bidrag i arbetet att stävja den nuvarande bostadsbristen på Gotland, säger Johan Malmros, chef för bostadsutveckling på GotlandsHem.

För frågor, kontakta:

Johan Malmros, chef för bostadsutveckling

kommunikation@gotlandshem.se

GotlandsHem äger och förvaltar drygt 4 700 hyreslägenheter och 140 lokaler, spridda över hela ön. Bostadsföretaget har även studentlägenheter i nära anslutning till Uppsala Universitet, Campus Gotland.