GP Batteries lanserar designat iPad-fodral som förlänger batteritiden

Ett designat iPad-fodral i stilrent skinn som både skyddar och laddar din enhet på det allra bästa och smidigaste sättet.

Nu lanserar GP Batteries ett helt nytt Ipad-fodral som förlänger användningstiden på Ipaden i upp mot sex timmar. Fodralet har en stilren design i finaste skinn med genomtänkta detaljer för ett klassiskt utseende. Bland annat stängs fodralet med ett snyggt läderlås och man kan enkelt ställa Ipaden upp när man till exempel ska titta på film.
– När vi utvecklade GP Instant Power Ipad var designen lika viktig som funktionen. Självklart ville vi erbjuda det kraftfullaste batteriet, men det var lika viktigt att fodralet var lätt och smidigt att bära med sig och samtidigt snyggt och stilrent design för en bred målgrupp, säger André Rundeus, marknads- och produktchef för GPBM Nordics varumärke GP Batteries.

GP Instant Power Ipad har gröna LED-lampor som tydligt visar hur mycket batteri som finns kvar i fodralet. Genom en knapptryckning kan man ladda Ipaden och andra enheter via de två USB-utgångar som finns. Fodralet laddas när Ipaden ansluts till en strömkälla, det innebär att du alltid har ett extra batteri med dig när du reser eller är på möte.
– När batterimarknaden utvecklas måste vi vara flexibla och anpassningsbara för att behålla vår marknadsledande position. Det ger oss på GP Batteris en enorm möjlighet att utveckla nya produkter. GP Instant Power Ipad är ett utmärkt exempel på det och som vi är mycket stolta över, säger André Rundeus.

Med allt fler mobila enheter krävs bättre, starkare och mindre strömkällor som är enkla att bära med sig. GP Instant Power Ipad är först ut av GP Batteries nya och innovativa produkter anpassade för den nya batterimarknaden. GP Instant Power Ipad kommer att säljas i utvalda butiker och kosta cirka 1 200 kronor.

För ytterligare information kontakta:

André Rundéus, marknads- och produktchef GPBM Nordic, tfn. 0733-65 60 17,
e-post: andre.rundeus@housegard.com