Avsluta sommaren med ett besök på Spa

Avsluta sommaren med ett besök på Spa

Sensommaren kan vara den bästa tiden på året. Med semestern kvar i kroppen tar man sig an livet lite klokare, som att planera in tid åt att njuta och ta hand om sig själv. I det här inlägget berättar Camilla Garcia, som ansvarar för behandlingar på vårt fina Nordiska Spa och Fitness mer om hur man kan starta om sommarkroppen och få in lite mer välmående under hösten.

Nordic restart
Starta om sommarkroppen med en Nordic Restart. Först en kraftfull torrborstning, sedan en näringsrik örtinpacking som ökar cirkulationen och ger huden lyster. En rogivande skalpmassage och en lugn stund i den privata ångbastun avrundas med massage av dekolletage, nacke, händer och fötter.

Teknologi möter skönhet
Nyligen introducerades Magic Glow Wand hos oss på Nordic Spa. Det är Joanna Vargas senaste tillskott. Ett spännande SPA-verktyg som hjälper till att öka effekten av dina produkter. Magic Glow används som en applikator för dina produkter, och beroende på önskad effekt ändrar man applikatorns temperatur. I vår 90-minuters ansiktsbehandling används till exempel Magic Glow wand med den kylande inställningen, vilket har en lugnande effekt och motverkar svullen hy. 90-minuters behandlingen är en djupgående behandling där vi väljer ut rätt kombination av produkter och tekniker för just din hudtyp.

Nordisk badet de luxe
Nordiska badet de luxe är vår egen badritual som du gör själv i vårt fina spa. Kombinationen av bastu och kallt vatten, scrub och näringsgivande mask piggar upp och förnyar. Man applicerar själva produkterna som ingår, i egen takt. I badritualen ingår, förutom inträde, ett glas champagne och våra hemmagjorda chokladpraliner, en skandinavisk helkroppsscrub med tranbär, en välgörande ansiktsmask och en hårinpackning. Ritualen avslutas med en återfuktande ansiktsolja och torrborsten tar du med dig hem efteråt!

Joanna Vargas produkter
Den hyllade skönhetsentreprenören Joanna Vargas och hennes hudvårdsvarumärke med samma namn, används i våra behandlingar men 16 produkter finns också till försäljning i spa-shopen. Produkterna som är 100% ekologiska skapades ursprungligen som ett komplement till Joanna Vargas-klinikernas behandlingar för att ge gästerna den bästa beautyrutinen mellan besöken. Här hittar du också nyheten Magic glow wand.