Franska Menu Classique checkar in på Verandan

Franska Menu Classique checkar in på Verandan

Under temat Menu Classique tar Verandan gästen tillbaka till det klassiska franska köket.

Menu Classique erbjuder Verandans matgäster att ta del av det älskade franska mathantverket. Gästen kan njuta av klassiker som Sjötunga Meunière, helstekt biff som trancheras vid bordet och flamberade Crêpes Suzettes.

Menu Classique pågår mellan den 16-25 oktober.

– För femte gången sätter vi upp vår franskinspirerade Menu Classique. Det finns ett stort intresse för det franska köket bland våra gäster. Oavsett mattrender så finns det alltid ett stort intresse för klassiska franska maträtter. Atmosfären som blir i matsalen när delar av matlagningen sker framför gästen är något som många lockas av och vill vara en del av, berättar Pia Djupmark, vd Grand Hôtel.