Anton Windmar ny barchef för Cadierbaren

Anton Windmar ny barchef för Cadierbaren

Anrika Grand Hôtel har rekryterat Anton Windmar som barchef för Cadierbaren i Stockholm. Anton har en lång och imponerande bakgrund som bartender både lokalt och internationellt – han kommer senast från rollen som barchef på Ellery Beach House och var dessförinnan bland annat en del av barteamet som tog The Artesian på brittiska lyxhotellet The Langham i London tillbaka till topp 50 i världen.

Cadierbaren har sedan starten 2006 varit en självklar mötesplats för såväl Stockholmare som tillresta som eftersöker smakhantverk och service i högsta internationella klass, något som fortsatt kommer att förstärkas under Antons ledning.

- Det känns väldigt hedrande att få vara med och fortsatt skriva Cadiers historia – vi är och ska fortsatt vara en destinationsbar i världsklass där personlig service och cocktails av högsta kvalitét är en självklarhet. Vi ska vara ett vardagsrum för alla våra fantastiska stamgäster såväl som för våra nya vänner, säger Anton Windmar, Barchef Cadierbaren Grand Hôtel.

Antons fingertoppskänsla, breda bakgrund och varma uttryck gör honom till en given barchef för Cadierbaren.

- Vi är otroligt glada över att Anton börjat hos oss och jag vet att han kommer att överraska, utveckla och fortsätta att leverera femstjärniga upplevelser för alla våra gäster dagligen, säger Karl Persson, Food and Beverage Manager Grand Hôtel Stockholm.

Högupplösta bilder finns att ladda ned via

Richard Lindh, PR- & Marknadschef Grand Hôtel
Richard.Lindh@GrandHotel.se

Med sin vackra miljö och sitt fantastiska läge i stadens hjärta har Grand Hôtel varit en hemvist för internationella celebriteter, storslagna fester och hängivna livsnjutare sedan 1874. Den vackra Cadierbaren, Mathias Dahlgrens prisbelönta restauranger och den inbjudande Verandan bjuder på storslagen utsikt mot Stockholms slott och ett utbud av mat och dryck i absolut världsklass. Grand Hôtel erbjuder även avkopplande bastubad och svalkande dopp i Nordic Spa & Fitness. Grand Hôtel ingår i The Grand Group, som ägs av FAM AB