Cadierbarens drinkkoncept flyttar ut när Grand Hôtels Terrassen öppnar för sommaren

När Grand Hôtels klassiska uteservering öppnar för säsongen flyttar även en del av Cadierbaren ut på Blasieholmens strandpromenad.

- Det är alltid en speciell känsla när vi öppnar Terrassen, det markerar starten på sommaren och med värmelampor, filtar och med möjlighet till tak är vi redo att hålla öppet oavsett väderlek, säger Karl Persson, källarmästare på Grand Hôtel.

För första gången kommer Terrassens gäster få ta del av Cadierbaren och bartenderduon Emil Åreng och Christian Grevius hyllade drinkkoncept. Här presenteras tio nya sommardrinkar i cocktailmenyn ”Cadier on vacation”. ”Albino strawberry daiquiri”, ”Cadier’s spritz” och drinkglassen ”Fjällvinden” med hjortronsirap och Västerbottensost är några av de specialframtagna sommardrinkarna.

-Terrassen är liksom Cadierbaren en given Stockholmsklassiker. När vi för första gången flyttar ihop tar vi med oss ett gäng somriga cocktails som både törstiga soldyrkare och Cadierbaren-stammisar kommer att älska, säger Emil Åreng, kreativ chef på Cadierbaren.

Köket hämtar inspiration från södra Europa med rätter som ceviche på hälleflundra, crispy calamari-sandwich och grillad piquillo med majs och getost på menyn. För den sötsugna finns vit sparrisglass med rabarber och mandel- och ingefärecrumble som dessertalternativ.

Terrassen är öppen alla dagar i veckan mellan kl 11.30-22.00 fram till och med den 31 augusti.

Med sin vackra miljö och sitt fantastiska läge i stadens hjärta har Grand Hôtel varit en hemvist för internationella celebriteter, storslagna fester och hängivna livsnjutare sedan 1874. Den vackra Cadierbaren, Mathias Dahlgrens prisbelönta restauranger och den inbjudande Verandan bjuder på storslagen utsikt mot Stockholms slott och ett utbud av mat och dryck i absolut världsklass. Grand Hôtel erbjuder även avkopplande bastubad och svalkande dopp i Nordic Spa & Fitness. Grand Hôtel ägs av Patricia Industries, som är en del av Investor AB.