Christian Herslow

Christian Herslow blir ny vd på The Sparrow Hotel

För ett år sedan öppnade Grand Group det fransk-inspirerade boutiquehotellet the Sparrow Hotel på Birger Jarlsgatan i Stockholm. Nu rekryterar de Christian Herslow till vd-posten. Christian har en lång och gedigen hotellbakgrund med tidigare erfarenheter som hotelldirektör.

Christian Herslows intresse för hotellvärlden väcktes i ung ålder. Han har, förutom sin examen från den internationella hotellutbildningen IHTTI, arbetat i ett flertal roller för såväl svenska som internationella hotell. Christian har dessutom erfarenheter från ledande positioner inom Radissonkoncernen, där han började som försäljnings- och marknadsdirektör för Radisson Blu Royal Viking Hotel för att sedan avancera till olika vd poster inom koncernen.

– Jag ser väldigt mycket fram emot att utveckla och driva the Sparrow Hotel framåt. Att tillsammans med teamet skapa en hotellupplevelse som attraherar gäster och skapar framgång. Jag tycker dessutom att det känns lite extra spännande att the Sparrow Hotel är ett personligt boutiquehotell eftersom den typen av produkt är ny för mig, säger Christian Herslow.

The Sparrow Hotel öppnade i februari 2019 och har med sin varma atmosfär och personliga prägel blivit en favorit hos såväl stockholmare som tillresta besökare. Hotellet har 88 färgstarka rum och sviter sam en vinbar och franskbistro signerad stjärnkocken Mathias Dahlgren. Christian Herslow tillträder sin tjänst som vd på the Sparrow Hotel 9 mars 2020.

– Vi är otroligt glada över vår rekrytering av Christian Herslow. Han har ett genuint intresse av hotellverksamhet med lång erfarenhet av hotelldrift och försäljning. Christian är en driftig person som har ett öga för detaljer. Jag är övertygad om att alla hans kvaliteter kommer komma till sin rätt på The Sparrow, där han i allra högsta grad kommer att vara involverad i hotellets alla delar, säger Pia Djupmark, vd för Grand Group.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Maya Johansson
Marknadschef Grand Hôtel
maya.johansson@grandhotel.se
Tfn. 08 679 35 42 alt. 073 519 01 74

The Sparrow Hotel är ett franskpinspirerat boutiquehotell utvecklat av Grand Group som sedan tidigare driver Grand Hôtel Stockholm och Lydmar Hotel.