Granit lanserar en ny kollektion av väskor för enkelhet och funktion

Granit lanserar en ny kollektion av väskor för enkelhet och funktion

Granit, ledande inom minimalistisk design med fokus på enkelhet och funktionalitet, välkomnar väskor in i sortimentet igen. Den nya kollektionen av väskor är ett uttryck för Granits löfte om smart enkelhet som möter människors behov av funktion, estetik och identitet.

Kollektionen inkluderar tre nya väskmodeller och två väskorganiserare, alla designade med en kombination av smart funktion och tidlös estetik. En Cross-Body-väska med justerbar axelrem tillverkad av naturlig bomullscanvas som erbjuder både stil och användbarhet. En Totebag/Ryggsäck i 100% bomull som erbjuder flexibilitet genom att kunna bäras både på ryggen och som en praktisk totebag. En Weekendväska, också tillverkad av naturlig bomullscanvas, idealisk både för vardagsanvändning och resor. Dessutom ingår två väskorganiserare i kollektionen i 100% bomull för att hålla dina ägodelar i ordning.

Granits väskkollektion är inte bara designad med funktion i åtanke, utan den vaxade canvasen ger också väskorna en fin patina med tiden. Precis som med deras tidigare produkter, ligger Granits stilfilosofi i enkelhet, design och funktion. Väskorna reflekterar detta med en naturlig färgskala och en design som passar både män och kvinnor i vardagen och på resande fot.

Kollektionen lanseras den 31 augusti. För att fira lanseringen erbjuder Granit ett exklusivt introduktionserbjudande på 20% rabatt för medlemmar i deras kundklubb från den 31 augusti till den 6 september.

Samtliga väskor är tillverkade i naturlig bomullscanvas och behandlade med ett vegetabiliskt vax, vilket gör dem både slitstarka och vattenavvisande. Denna omtanke om hållbarhet och miljö är en central del av Granits varumärke, som strävar efter att erbjuda produkter som har minimal påverkan på miljön och som kan vara en del av kundernas liv under lång tid.

Högupplösta bilder från kollektionen finns tillgängliga i Granits Mediaarkiv. För mer information och högupplösta produktbilder, vänligen kontakta Granits pressavdelning.