2,6 miljonerklubbens kärntrupp startar bloggstafett

Paula Ternström, Ebba von Sydow och Christin Mellner först ut.

Nu startar 2,6 miljonerklubbens kärntrupp en bloggstafett. Kärntuppen består av kvinnor i åldrarna 25 - 45 år och var och en har engagerat sig i 2,6 miljonerklubben av olika personliga anledningar. Nu får de under en vecka säga sitt om kvinnors hälsa samt att presentera sig närmare för läsarna och medlemmarna. www.2.6miljonerklubben.com

2,6 miljonerklubben är systerklubben till 1,6 miljonerklubben som startade 1998 av Alexandra Charles och som idag är en av landets största kvinnoföreningar med drygt 35000 medlemmar över 45 år. Klubbarnas främsta syfte är att sprida objektiv information om kvinnors hälsa och livskvalitet men riktar is sig på olika åldrar och fokuserar på frågor som för respektive åldersgrupp, där stress är en central fråga för 2,6 miljonerklubben.

2,6 miljonerklubben har en fantastisk kärntrupp som består av forskare, sångerskor, krönikörer, och artister, där alla har visat på ett stort engagemang och drivkraft för att skapa en bra och stark medlemsorganisation.

- Vi ser ett starkt behov av ett ökat samarbetet mellan generationerna för att tillsammans bli starkare, säger Alexandra Charles, Ordförande av 1,6 och 2,6 miljonerklubben.

2,6 vill verka för ett holistiskt seende när det gäller kvinnohälsofrågor, och i synnerhet jobbar vi för bättre kunskap om stress och depressioner då dessa ämnen berör allt för många. Klubben ska jobba för att skapa opinion kring den yngre kvinnans situation i samhället, sätta press på myndigheter och politiker och forskare, och jobba för att ta plats i samhällsdebatten,

Schema över bloggstafetten

Paula Ternström, Skådespelerska, regissör, Gästbloggare v13
Ebba von Sydow, Krönikör, journalist, Gästbloggare v16
Christin Mellner, Forskare vid SU, Gästbloggare v18
Alexandra Zazzi, Restaurangägare/Kock/programledare, Gästbloggare v20
Mi Ridell, Skådespelerska/sångerska, Gästbloggare v22
Åsa Vilbäck, Doktor/ Programledare, Gästbloggare v24
Petronella Wester, Skådespelserska/Artist/Sångerska, Gästbloggare v26
Camilla Läckberg, författare, Gästbloggare v33
Gabriella Svanberg, leg. psykolog , Gästbloggare v35
Gertrud Stenung, Artist, Gästbloggare v37
Bea SzenfeldModedesigner, Gästbloggare v40
Caroline Gentele, Sopran, Gästbloggare v42
My Blomqvist, Artist/Författare, Gästbloggare v44
Katarina Giske, Läkare Karolinska Universitetssjukhuset, Gästbloggare v47
Lise Hummel, Artist, Gästbloggare v48
Anna Skipper, Coach/kost- och näringsexpert/hälsokock, Gästbloggare v50

Alexandra Pascalidou, Doreen Månsson, Alexandra Rapaport, Eva Eklund och Tina Lejonborg är kärntruppsmedlemmar men kommer inte att blogga för 2,6 under 2009.

För mer information kontakta

Alexandra Charles, tfn 08 205159 alexandra.charles@1.6miljonerklubben.com joanna.sundstrom@greatness.se

• paula ternström
  • ebba von sydow