Vinnare på scen Powered by People 2018. Green Cargos representant Camilla Morin, HR-strateg, andra person från höger.

​Green Cargo prisas för bästa medarbetarupplevelser

Green Cargo har vunnit priset Powered by People som lyfter Sveriges mest framgångsrika företag när det kommer till engagerade medarbetare. Utmärkelsen lyfter vikten av starka medarbetarrelationer och företag som skapar framgång genom människor. Att priset baseras på underlaget från medarbetarundersökningen gör detta pris extra betydelsefullt.

– Våra medarbetare är vår viktigaste och största tillgång och vi är stolta över att ha blivit utsedda till det företag som gjort störst förändringsresa när det kommer till engagerade medarbetare och bra ledarskap. Detta är ett kvitto på att våra medarbetare upplever en ökad tydlighet kring våra övergripande mål och har ett högre förtroende hur företagets leds. Men vi slår oss inte till ro utan fortsätter att titta på det vi behöver utveckla. Vi strävar alltid efter att bli bättre, säger Sohana Josefsson, HR- och kommunikationsdirektör.

Powered by People är en utmärkelse som instiftats av Brilliant Future för att lyfta företag som vill skapa starka medarbetarrelationer och framgång genom människor. På prispallen stod företag som har lyckats skapa ett framgångsrikt förändringsarbete i organisationen.

– Att lyckas med att stärka upplevelsen hos medarbetarna ställer höga krav på en organisation och på vilket sätt man arbetar. Årets vinnare i Powered by People har jobbat hårt för att lyckas med just detta och utmärkelsen är något som deras egna medarbetare står bakom, säger Stefan Wikström, vd på Brilliant Future.

Kriterierna som ligger till grund för utmärkelsen är bäst resultat i fråga om effektiva arbetsgrupper, engagerade medarbetare, bra ledare och ett starkt arbetsgivarvarumärke. Totalt sett tävlade cirka 200 företag om att få det prestigefyllda priset.

Läs mer om utmärkelsen och alla finalister »