En miljon tack för ert stöd i insamlingarna under året på Groupon Grässtrån

Under förra året gjorde Groupon många viktiga framsteg i utvecklingen inom både mobil och webb. Men 2013 var även året då vi byggde upp Groupon Grässtrån, där vi utnyttjar Groupons tekniska plattform för kollektiva insamlingsaktioner. Vi vill tacka alla medlemmar som har varit med och gjort det möjligt.

Grässtrån går ut på att Groupon presenterar aktuella välgörenhetsprojekt som behöver stöd och ger möjlighet för medlemmar att ge sitt bidrag. Tanken är att det ska vara enkelt att hjälpa till och prestationen behöver inte vara enorm. Bidragen går oavkortat till organisationen som får möjlighet att åstadkomma riktigt bra saker som annars kanske inte skulle kunna genomföras.

Med initiativet som först kommer från USA och deras motsvarighet Grassroots går vi tillbaka till rötterna av vår verksamhet, så som det en gång började genom insamlingsplattformen för lokal välgörenhet – The Point.

En miljon till välgörande projekt
Målet när vi satte igång i december 2012 var att göra 5-6 stycken insamlingar under 2013 med ett insamlingsmål på ca 20 000 per kampanj.  Nu när vi gör en tillbakablick kan vi snabbt konstatera att vi inte mötte målet; vi överträffade det med över 800 procent.

Mötet med alla de ambitiösa, duktiga och drivna organisationer som vi har fått träffa under året, tillsammans med det fantastiska mottagandet och generösa stöd som ni medlemmar visat i varje insamling har gjort att vi har samlat in över en miljon kronor till 11 organisationer. Där varenda krona kommer att göra stor nytta.

Under 2014 ser vi fram emot att berätta om de projekt som finansierats och visa hur era bidrag kommit till nytta. Vi ser även fram emot att få hjälpa fler organisationer att finanisera viktiga projekt som förändrar situationen för både människor och djur, miljön, och vårt närsamhälle och hoppas att ni vill vara med oss på resan.

Samarbetsorganisationer som har haft insamlingar på Groupon Grässtrån och totalt insamlat belopp:

Stockholms Stadsmission: 159 820 kr
Friends: 31 350 kr