Karin van der Salm är vd på Gryaab och även huvudtalare på den nordiska VA konferensen nordiwa.

Gryaab bidrar med kunskap på nordisk konferens

Den nordiska avloppsvattenkonferensen, Nordiwa, anordnas för 18:e gången, den här gången i Göteborg 5-7 september. Inte mindre än sju personer från Gryaab är talare under konferensen.

Gryaab bidrar med kunskap

Gryaabs vd Karin van der Salm är en av konferensens huvudtalare och inleder dagen med temat - Energy strategies and priorities for the Gryaab urban wastewater treatment plant.

Sex medarbetare håller i sex olika föreläsningar, om allt från att välja rätt slags reningsmetod för ett större utbyggnadsprojekt till hur man kan ta bort näring och mikroföroreningar i avloppsvattnet.

190 besökare från våra nordiska grannländer på besök

På onsdagen välkomnar Gryaab 190 personer från våra nordiska grannländer till reningsverket för olika studiebesök. Ville Tanskanen, utvecklingsingenjör på Gryaab, har förberett inför besöken och är förväntansfull inför morgondagen.

-Riktigt inspirerande med fullbokade besök! Vi hoppas kunna ge en insyn på hur Gryaab möter utmaningarna som vi har framför oss, och som många av besökande kollegor känner igen, säger Ville Tanskanen.