Välkommen till nya skolsajten!

Välkommen till nya skolsajten!

Frågefilmer och vattenexperiment där du bland annat kan bygga ett eget minireningsverk är några av nyheterna på Gryaabs skolsajt med nytt studiematerial.

-Eftersom vi tyvärr har fått ställa in studiebesöken tillsvidare på grund av coronapandemin tog vi tillfället i akt för att utveckla materialet på vår skolsajt. Nu kan eleverna lära sig mer och även ställa frågor till oss på distans om avloppsrening och Gryaabs arbete för ett renare hav i väntan på att de, förhoppningsvis snart, kan komma hit igen, berättar Ellinor Günther, kommunikationsansvarig på Gryaab.

Varje år tar Gryaab emot närmare 2 000 skolelever i årskurs 4, 5 och 6 från alla våra ägarkommuner. När studiebesöken kan återupptas kommer materialet vara en bra förberedelse för eleverna innan de kommer hit. Det passar även för repetition eller för barnen att visa vuxna där hemma.

-Förhoppningsvis kan vi inom kort få bjuda in er på studiebesök till Ryaverket igen. Fram tills dess hoppas vi att ni finner både nytta och nöje med materialet på vår nya skolsajt, säger Ellinor.

Välkomna in på nya skolsajten!