​Bröderna Norberg släpper årets Mello-parodi

Daniel och Emil Norbergs video ”Melodifestivalen 2016 PARODI – Andra chansen” blev det mest sedda klippet på svenskspråkiga YouTube 2016. Nu släpper bröderna årets första klipp, ”Melodifestivalen 2017 PARODI – Andra chansen”.

— Vi trodde knappt det var möjligt men årets klipp är ytterligare lite ambitiösare än förra årets, säger Emil Norberg.

I vanlig ordning har klippet skrivits, förberetts och spelats in under långa arbetspass sedan de första deltagarna kvalade in till ”Andra chansen”. Bröderna saknar - som alla andra som följer tävlingen - information om hur låtarna ska låta eller scenshowerna ser ut. Det gäller att titta och lyssna uppmärksamt och jobba snabbt.

Bröderna Daniel och Emil Norberg arbetar som underhållare och har YouTube som sin främsta plattform. Sedan 2014 har de gjort parodier av deltagarna i svenska Melodifestivalen på sin YouTube-kanal. Klippet från 2015 blev årets mest visade svenska klipp på YouTube med ca 4,5 miljoner visningar och 2014 blev det årets näst mest visade svenska klipp - endast besegrat av Volvo-reklamen med Zlatan! I år släpper bröderna två klipp: Parodin på ”Andra chansen” och parodin på finalen. Under 2016 vann de dessutom pris som ”Årets artist” på den stora YouTube-galan Guldtuben liksom ”Årets Webbhumor” på Det svenska humorpriset och mest kreativa YouTube-klipp på "Big buzz Awards".

Parodin på ”Andra chansen” släpps kl. 18.00 ikväll, den 2 mars 2017

Parodin på finalen har inget bestämt publiceringsdatum men dyker upp inom kort.

Båda går att se här.

För intervjuer med bröderna Norberg, kontakta Vilhelm Hanzén, Gul PR:
0736-90 74 09 eller vilhelm@gulpr.se

• Evenemang

Gul PR är en PR- och kommunikationsbyrå som arbetar efter devisen "resultat är viktigare än fina fackord". Bland kunderna finns bland annat Sveriges största youtubers Daniel och Emil Norberg, en av Danmarks största appar: ShopGun, podcasten Ångestpodden, Tosify och hälsoprogrammet Pausit.