En utmaning för en entreprenör - Ostrea Aquaculture söker en VD

En utmaning för en entreprenör - Ostrea Aquaculture söker en VD

Ostrea Aquaculture Sweden AB söker en VD med erfarenhet av entreprenörskap och en stor passion för arbetet, oräddhet och lust att bryta ny mark.

Troligtvis har du tidigare arbetat i ett liknande uppdrag, men framförallt har du en stor passion för ditt arbete. Vi ser gärna att du har internationell erfarenhet och arbetat i en roll där försäljning och nätverkande har varit en naturlig del.
Kan du känna igen dig i ovan beskrivning samtidigt som du vill vara med på ett unikt äventyr? Då kan det vara du som är Ostrea Aquaculture nya VD. Välkommen med din ansökan!

Vill du vara med och skapa framtiden i en framtidsbransch?

Nu ska du få läsa om en möjlighet för dig som vill skapa något nytt i en framtidsbransch – vattenbruk. Havens betydelse som näringskälla ökar världen över. Nu har du en fin möjlighet att vara med på ett äventyr som inbegriper just detta.

Vi talar nämligen om ostronodling på Koster.

Om vår kund
Ostrea Aquaculture Sweden AB är ett företag som odlar ostron på Koster i en landbaserad kläckerianläggning med vidare tillväxt i en havsbaserad odling. Genom att ostronodling har en positiv miljöeffekt har man odlingstillstånd av ostron i Kosterhavets nationalpark. Bolagets affärsidé är att i industriell skala odla världens mest eftertraktade ostron, Ostrea Edulis, på Bohuskusten. Odlingssystemen har designats i samarbete med världsledande expertis för storskalig odling av mikroalger och ostron.

Verksamheten är igång sedan flera år, och nu erbjuder bolaget en VD-befattning för att bygga upp marknaden. Här erbjuds du en roll där du aktivt får påverka och driva en bransch i förändring. Placeringsort kan diskuteras men uppdraget kräver att man tillbringar delar av tiden på bolagets anläggning på Sydkoster.

Dina arbetsuppgifter
VD hos oss – Ett uppdrag som ger dig ett hav av möjligheter
Ostron är en delikatess, vars konsumtion ökar kraftigt. Visste du exempelvis att i Frankrike är konsumtionen 30 ostron/person och år, 150.000 ton. I Sverige är motsvarande siffra 0,5 ostron/person. Här finns således en stor potential. Detta kommer bli vår gemensamma uppgift att öka. Vi producerar, du skapar marknaden.

Vad kan vi erbjuda dig genom detta uppdrag?

Du ges som VD för Ostrea Aquaculture chansen att bygga bolagets framtida affär. Detta inbegriper både upprättande av långsiktiga strategier, men också ett modernt tillvägagångsätt och nytänk vad gäller såväl försäljningsmetod som arbetssätt. Du blir således bolagets nyckelperson som tar dig an en spännande marknad och leder verksamheten mot framtiden!

Utöver detta får du ansvar för en fungerande produktionsapparat ute på Koster med akademiskt kunnig personal om tre personer, vilka du ska göra till fler. Som du hör, vi ger dig ett hav av möjligheter.

Din profil
Vem söker vi?

Vi förväntar oss av dig alla de egenheter som normalt återfinns i sådana här sökningar. Vad vi särskilt vill poängtera är entreprenörskap, oräddhet och en lust att bryta ny mark.

Om oss
Effektiv är det personliga konsultföretaget inom rekrytering och bemanning. Vi vill att det skall vara enkelt för våra kunder och vår personal att arbeta med och hos oss. Därför är våra ledstjärnor Glada, Utforskande, Långsiktiga och Driftiga – ord som vi lever efter och som är receptet för att överträffa dina förväntningar.

För den här tjänsten förmedlar Effektiv kontakten och du kommer bli anställd direkt hos kundföretaget.

Sök jobbet här:

Kontaktperson(er)

Joakim Whitefield

joakim@effektiv.se

Gabriella Albertsson

gabriella.albertsson@effektiv.se

070- 9384419

Sista ansökningsdag

03 januari 2021

Anställningsform

Tillsvidareanställning

Tjänstgöringsort

Göteborg

GU Ventures bygger företag av banbrytande idéer som kan forma en bättre morgondag och är topprankad av UBI Global Index som en av världens 20 ledande universitetsdrivna inkubatorer. Vi finansierar och utvecklar nya innovativa affärsidéer med kopplingar till Göteborgs universitet, som är ett av norra Europas största universitet. Vårt uppdrag är att kommersialisera dessa innovationer, så att det leder till användning av forskning och kompetens, förnyelse av näringslivet, skapande av jobb och hållbar tillväxt. Sedan startpunkten 1995 har GU Ventures utvecklat över 200 nya affärsidéer, varav 130 bedriver verksamhet idag och varav 12 är listade. Vår portfölj består av 70 innehav och ett antal projekt. I den senaste undersökningen matchar 87% av företagen de globala hållbarhetsmål som ställts av FN. GU Ventures ägs helt av den svenska staten och förvaltas av Göteborgs universitet. Läs gärna mer på: www.guventures.com.