På bilden: Erik Gatenholm

Business Region anordnar konjunkturseminarium med ett av våra alumnibolags företagsledare, Erik Gatenholm, medgrundare till Bico och Cellink

Den 7 december kl 12:15 anordnar Business Region Göteborg ett seminarium på Lindholmspiren 5 i göteborg där Erik Gatenholm, medgrundare till Bico och Cellink kommer delta i samtal med Jessica Humleklo. GU Ventures har sedan 2015 deltagit i CELLINKs resa såväl genom sin ägarroll och investeringsverksamhet, som genom sitt inkubatorstöd. Missa inte chansen att lyssna och inspireras av hans resa från start till att bli årets exportsucce 2021!

Det började med biobläck och 3D-vävnadsskrivare. Idag handlar det om så mycket mer i den internationella koncernen Bico som vill modernisera life science-branschen. Bico är en förkortning av biokonvergens som handlar om att koppla ihop biologi med nya tekniker som AI, robotteknik och machine learning. Idag har koncernen drygt 1000 anställda och det startade med Cellink för 5 år sedan. På Business Region Göteborgs nästa konjunkturseminarium fortsätter samtalet med Erik Gatenholm, som är Vd och medgrundare till Bico.

Seminariet inleds av att Business Region Göteborgs analytiker Peter Warda och Henrik Einarsson håller en presentation om den regionala konjunkturen i det globala perspektivet. I samband med seminariet släpps den senaste konjunkturrapporten.

Därefter fortsätter Jessica Humleklo, Business Region Göteborg samtalet med Erik Gatenholm, Vd och medgrundare till Bico och Cellink och flerfaldig prisvinnare som entreprenör. Det blir ett samtal om hur allt startade, hur innovation och nya affärsmodeller möter traditionell life science-industri och hur visionen framåt ser ut. Varmt välkommen!

Business Region Göteborg följer Folkhälsomyndighetens rekommendationer för sammankomster med mer än 100 personer. För att delta behöver du därför uppvisa ett vaccinationsbevis mot covid-19.

Om du är fullvaccinerad mot covid-19, men ännu inte har ett vaccinationsbevis finns det att ladda ner via den här länken: www.covidbevis.se

DATUM: 7 december 2021

TID: Lunchmingel från 12.15 och seminariet är mellan kl. 13.00-14.00

PLATS: Lindholmen Conference Centre, Lindholmen Science Park.

TA DIG DIT: Det är lätt att ta sig till Lindholmen Science Park med buss, spårvagn eller cykel. Det finns även möjlighet att parkera om du åker bil. Om du åker kollektivt finns detaljerad information om resesätt i Västtrafiks reseplanerare. Närmaste hållplats är Lindholmen.

KOSTNAD: Gratis

SISTA ANMÄLNINGSDAG: 2 december

ANMÄL DIG HÄR

GU Ventures bygger företag av banbrytande idéer som kan forma en bättre morgondag och är topprankad av UBI Global Index som en av världens 20 ledande universitetsdrivna inkubatorer. Vi finansierar och utvecklar nya innovativa affärsidéer med kopplingar till Göteborgs universitet, som är ett av norra Europas största universitet. Vårt uppdrag är att kommersialisera dessa innovationer, så att det leder till användning av forskning och kompetens, förnyelse av näringslivet, skapande av jobb och hållbar tillväxt. Vårt passionerade team av företagsbyggare, finansexperter, IP och juridisk talang supporterar dedikerat våra företag och säkerställer deras framgång. Sedan startpunkten 1995 har GU Ventures utvecklat över 200 nya affärsidéer, varav 130 bedriver verksamhet idag och varav 14 är listade. Vår portfölj består av 70 innehav och ett antal projekt. I den senaste undersökningen matchar 87% av företagen de globala hållbarhetsmål som ställts av FN. GU Ventures ägs helt av den svenska staten och förvaltas av Göteborgs universitet. Läs gärna mer på: www.guventures.com.

Melisha Linnell

Presskontakt Kommunikatör /administratör GU Ventures administration/kommunikition