Gym inspiration: Gymmet med medlemmarna i fokus

Gym inspiration: Gymmet med medlemmarna i fokus

Gymmet Flex Fitness i Hagsätra söder om Stockholm, öppnades i somras. Här är det medlemmarna som står i fokus. Peter Sewerin är utvecklingsansvarig och har utrustat lokalen med utrustning från Gymleco.

“Vi ville skapa en varm, inbjudande samt snygg atmosfär som skapar energi när kunden kommer in och vi lyckades till 100%” berättar Peter.

Kari Jernvall, Grundare och Art Director på Gymleco, berättar om samarbetet:
“Det var naturligtvis extra kul att få förtroendet för att utrusta det nya Flex Fitness. Utmaningen var omfattningen och mångsidigheten av gymmet, att utnyttja ytorna effektivt utan att det kändes trångt. Samtidigt var det extra spännande tidpunkt för öppnande av ett gym på grund av den rådande situationen. Allt ska vara ytterst högt kvalité och rätt i helheten.”

Peter berättar varför han valde just Gymleco som leverantör:
“Som utvecklingsansvarig för Flex Fitness och med mångårig erfarenhet av att driva gym, då jag tidigare byggde upp f.d. gymkedjan Flex Sports Club, så det var på min rekommendation som Flex Fitness valde Gymleco, då jag tidigare använt Gymlecos utrustning. Det visade sig vara det absolut bästa beslutet. Våra medlemmar lovordar Gymlecos funktionalitet, ergonomi, design samt sköna känsla i träningen.”

“Planeringen av utrustningen och layouten var enkelt med motparten där Peter är väldigt erfaren och kunnig på gymdesign och redskapen. Det mesta redskapsval kom just från Peter, även layout på gymmet, som blev stort sätt klart efter ett par möten” berättar Kari.

Peter berättar vidare om framtiden för Flex Fitness:
“Ambitionen är att Flex Fitness i Hagsätra ska fortsätta blomstra och utvecklas så att den blir det självklara valet för träningsglada människor i närområdet. Därefter vet man aldrig om det kan komma att expandera till fler anläggningar i framtiden.”