Gymleco signar återförsäljare för sin gymutrustning i Kanada: Gymlecos sjunde marknad för i år

Gymleco går in på sin sjunde internationella marknad för i år, jätten Kanada. Personen bakom återförsäljningsbolaget Pure Muscle + Fitness är ingen mindre än den välkända entreprenören och coachen Dorian Hamilton.

“Vi har haft kontakt med Dorian ett tag tillbaka och nu föll det rätt in i tiden att starta ett samarbete ihop. I och med hans stora nätverk i branschen och långa erfarenhet inom fitnessindustrin så visste vi att matchningen skulle bli perfekt.” förklarar Monica Sotkasiira, VD på Gymleco

Tanken är att täcka efterfrågan på styrketräningsmaskiner men de ser också en lucka av kvalitetsvikter och skivstänger i Kanada.

“Vi kommer såklart erbjuda hela vårt sortiment såsom våra populära friviktsmaskiner och viktmagasinsmaskiner i Kanada men vi har sett en specifik brist av professionella viktskivor och skivstänger. Där vill vi se till att alla kanadensare har tillgång till Gymleco, den bästa leverantören av gymutrustning” förklarar Monica vidare.

I framtiden ser Monica Kanada som en av deras största marknader.

“Vi lägger alltid mycket tid och energi på att starta en ny marknad. Det ska vara rätt både tidsmässigt och affärsmässigt. Vi ser detta som en enorm möjlighet att få in Skandinavisk kvalitetsutrustning på alla Kanadensiska gym och vi ser att vår målgrupp är väldigt omfattande i Kanada: gymägare som vill ha snygg, ergonomisk och hållbar gymutrustning.’’

Om återförsäljaren Pure Muscle + Fitness
Det kanadensiska bolaget är ett exklusivt gym där Dorian är gymägare. Dorian är en guru inom bodybuilding och fitness och har inte bara tränat profiler som Antoine Vaillant och Regan Grimes utan är också en multientreprenör med varumärken såsom HD Muscle och TeamHD training.

Om Gymlecos expandering
Gymleco har funnits sedan 1994 och är den ledande producenten av gymutrustning i Norra Europa. De har under de senaste 2 åren gjort en aggressiv satsning mot nya internationella marknader och har idag återförsäljare i över 20 länder och deras gymutrustning finns på gym i över 30 länder. Under förra året fick de stor uppmärksamhet i Mellanöstern och finns på exklusiva gym såsom Binous Gym i Dubai.