Gymleco startar en innovativ insamling för att bidra till Bröstcancerförbundet

Gymleco startar en innovativ insamling för att bidra till Bröstcancerförbundet

Gymleco släpper idag en kampanj vid namn ''Squat For Boobs'', där de uppmuntrar människor inte bara i Sverige men även globalt att sprida sin träning och därmed stödja Bröstcancerförbundets arbete.

Varje gång en person tränar med Gymlecos Belt Squat maskin och publicerar på Instagram med hashtaggen #squatforboobs så skänker Gymleco en viss summa till Bröstcancerförbundet.

Linda Sotkasiira, marknadsansvarig på Gymleco berättar:
“Bröstcancer är den vanligaste cancersjukdomen hos kvinnor idag och därför vill vi vara med och bidra till forskning och stöd till drabbade. Vi valde sedan att ha en egen nisch på kampanjen för att gynna den allmänna hälsan. Det gör att vi primärt skänker till Bröstcancerförbundets viktiga arbete men också får folk att röra på sig”.

I deras nya pop-up butik i Westfield Mall of Scandinavia kommer de placera en Belt Squat som de lackerat helt i rosa. Den kommer besökare kunna använda för att vara med i insamlingen.

“I och med vår butik så har vi ett forum för att nå ut till fler och även göra Belt Squat maskinen lättillgänglig för dem som inte har tillgång till gym eller inte har den maskinen på sitt gym. Vi vill visa vårt stöd så tydligt vi bara kan och valde därför att lackera maskinen helt i rosa. Det kommer förhoppningsvis få folk att stanna upp och vara med och bidra” säger Linda.

Kampanjen #squatforboobs börjar idag 1:a oktober och alla är välkomna att delta.
Delta genom att:
1. Ta en bild eller video av dig själv när du tränar med Gymlecos Belt Squat maskin
2. Publicera bilden med hashtaggen #squatforboobs på din Instagram story eller flöde

Regioner

Gymleco är idag den största tillverkarna av styrketräningsutrustning i norra Europa. Sedan 1994 har vi fokuserat på att utforma högkvalitativ och funktionell utrustning med lång livslängd och inga underhållsbehov.