Juniorernas dag i Rimini

Juniorernas dag i Rimini

Under EM-tävlingarnas andra dag var tre svenska hoppare i farten i den individuella trampolinen. I ett soligt Rimini visades fina serier upp, men i stark konkurrens blev det inga finalplatser. I juniorernas DMT-kval tog sig Noel Sjöström och Tuva Stjärnberg vidare i tävlingen.

Hanna Rydén (Upplands Väsby GK) körde två stabila serier, där den första var riktigt fin och belönades med poängen 48.310 och en 50:e plats. Lina Sjöberg tog sig igenom båda sina serier, utan att vara helt nöjd, och blev bästa svenska idag och slutade på en 46:e plats med poängen 48,990.

I herrarnas tävling var Måns Åberg (Upplands Väsby GK) först ut och gjorde en bra tävling som gav poäng 55.600, en avsevärd förbättring jämfört med världscupen förra veckan. Med den serien blev han bästa svensk i tävlingen och slutade på en 31:a plats. Jonas Nordfors (Upplands Väsby GK) tog sig bra genom andra serien, men hoppade ut på mattan efter landningen vilket är kostsamt. Med poängen 53.690 slutade Jonas 45:a.

Bra juniorkval i DMT med finalplats för Noel Sjöström och Tuva Stjärnberg

För Tuva Stjärnberg, Klippans GF, som igår tog sig vidare till semifinal i individuell trampolin, var det DMT som gällde idag. Hon levererade två bra kombinationer och ska vara riktigt nöjd med sin insats som innebar en plats i finalen på JEM i DMT. Noel Sjöström från Upplands Väsby GK, körde även han två riktigt fina hopp i kvaltävlingen. De räckte till final för honom också!

I morgon fortsätter tävlingarna i Rimini med lagfinal i DMT för de svenska herrarna. Den tävlingen startar klockan 16.30.