Kim Wanström svensk mästare i manlig artistisk gymnastik 2021

Kim Wanström svensk mästare i manlig artistisk gymnastik 2021

I Arcushallen i Luleå tog Kim Wanström, Hammarbygymnasterna idag hem SM-titeln i manlig artistisk gymnastik.

I det 20 man starka startfältet var Kim Wanström på poängen 79.050 dagens bästa gymnast och tog på ett övertygande sätt hem guldet. Silvret gick till förra årets vinnare David Rumbutis, All Star Gymnastics och bronset gick till hemmagymnasten Marcus Stenberg från Lulegymnasterna. Marcus gjorde sitt första SM på seniornivå.

Kim gjorde en strålande mångkamp med ett mycket lyckat fristående som belönades med dagens högsta poäng 14.7.

I morgon söndag fortsätter SM-tävlingarna med grenfinaler dit de åtta bästa i varje gren kvalificerat sig.