Nathalie Westlund vinner sitt första SM i kvinnlig artistisk gymnastik

Idag var det dags för den åtråvärda mångkampen både för juniorer och seniorer där två svenska mästarinnor i kvinnlig artistisk gymnastik skulle koras.

På seniorsidan vann förra årets juniormästare, Eskilstuna GF:s Nathalie Westlund med sina 50 poäng blankt. En tiondel bakom, med 49,9 poäng knep klubbkamraten Jennifer Williams en silvermedalj. Bronset lade Alva Eriksson från Stockholm Top Gymnastics beslag på med sina 48,45. Fjolårets svenska mästare Tonya Paulsson hamnade denna gång precis utanför prispallen med sina 48,2 poäng.

På juniorsidan korades en ny svensk mästare, även hon från Eskilstuna GF. Elina Gravin vann med 44,5. På en andra plats kom Stockholm Top Gymnastics Amanda Helsing med 43,85 och bronsmedaljen gick till Tilde Stjernborg från GK Motus-Salto med 43,45 poäng.

Efter en väldigt lång och mycket spännande dag i hallen tågade gymnasterna ut och gör sig nu redo för morgondagens grenfinaler.