Pressmeddelande -

Första storordern för Häger Group – 200 enheter Egret EO Blaster säljs till Tyskland

Den 2 november tog Häger Group emot den första storordern, på 200 enheter Egret EO Blaster med leverans till Tyskland. Coronavirusets fortsatta ökning i Europa gör att företaget märker en ökad efterfrågan på Egret, som ett verktyg i kampen mot viruset. Studien som SVA genomförde under oktober månad, där Egret EO Blaster bekräftades döda SARS-CoV-2 (coronaviruset), har varit en bidragande faktor till ordern.

- Vi är glada och stolta över vår första stororder. Det är roligt att se att allt fler upptäcker Egret EO Blaster, en produkt som kommer att stå sig stark även efter covid-19. Effektiv desinfektion och rengöring som samtidigt är snäll mot hud och miljö, har framtiden för sig, säger Mouris Eliya, vd för Häger Group AB.

Om Egret EO Blaster och Häger Group
Egret är ett arbetsredskap och en produktionsenhet i ett. Med endast kranvatten och salt framställer Egret, med hjälp av elektrolys, ett miljövänligt men kraftfullt rengörings- och desinfektionsmedel. Sprayvätskan gör rent från smuts, virus, bakterier och svampar. Studie genomförd av SVA (Statens veterinärmedicinska anstalt) visar att vätskan dödar SARS-CoV-2, som orsakar covid-19. Den är även ett fullgott alternativ till handsprit, som inte torkar ut eller irriterar huden. När vätskan hälls ut, är den helt biologiskt nedbrytbar och består till största delen av vanligt vatten.

Häger Group AB lanserade Egret EO Blaster på den Europeiska marknaden i början av maj 2020. Försäljning sker främst via hemsidan egretlab.se men också genom ett flertal samarbetspartners och återförsäljare.

Mer information:
Mouris Eliya
VD, Häger Group AB
E-post: info@egretlab.se
Telefon: +46(0)10-288 20 90

• Epidemier

Om Egret EO-vatten

Den aktiva substansen i EO-vatten är hypoklorsyra (HOCl). Den är en naturlig del av det mänskliga immunförsvaret och ofarlig för människor och djur. EO-vatten är därför också lämpligt för desinficering av livsmedel. Elektrolyserat vatten är känt sedan 1800-talet och har använts bland annat för rengöring av sår, eftersom lösningen inte orsakar sveda. Den torkar heller inte ut huden på samma sätt som alkohol. EO-vatten som hälls ut i vasken är dessutom ofarligt för miljön.

Häger Group AB är ett företag baserat i en av Sveriges mest expansiva regioner – Södertälje. Bolaget riktar sig till företagskunder och privatpersoner i hela Skandinavien samt delar av Europa och Mellanöstern. www.egretlab.se

Juan Vallejo

Presskontakt Styrelseordförande – Häger Group AB 010-288 20 90