Hagabadet får Sveriges första WOW Experience Manager och storsatsar på den goa upplevelsen

Hagabadets transformation fortsätter. Anrika Hagabadet i Göteborg blev privatägt av Pelle och Helene Johansson sommaren 2013. Fokus för ägarparet har sedan dess varit att förvandla Hagabadet från ett hus med museikänsla till en glödande magisk plats i Göteborg. Nu tas nästa steg, med en storsatsning på upplevelse och WOW-känsla för besökarna.

-  Nya besökare undrar ofta hur energin, som annars brukar vara osynlig, kan vara så påtaglig just här på Hagabadet. Är det huset? Är det inredningen? Är det kulturen? frågar vd Pelle Johansson.

-  Vi tror det är människor som skapar den energin. Både de som besöker oss och de som arbetar i huset. Flera gäster pratar om ”vibrant feeling” ett ord som väl speglar våra ambitioner i mötet med våra 200 000 årliga besökare, fortsätter Pelle Johansson.

- När vi tog över bestämde vi ganska snabbt att vi helt enkelt skulle forma ett ställe där vi själva ville vara medlemmar, säger vd Pelle Johansson. När det beslutet var taget ändrades främst hur man använder marknadskontot. Varje krona som kan avvaras från marknadskontot läggs på åtgärder för att öka kvaliteten, upplevelsen och WOW-känslan.

Sveriges första WOW Experience Manager finns på Hagabadet

Helene Johansson axlar den nya titeln WOW Experience Manager och lämnar över posten som marknadschef till Andreas Hallgren, som närmast kommer från Chalmers och tidigare jobbat flera år i träningsbranschen som Brand Manager på World Class International.

Helene Johanssons nya uppdrag fokuserar på att varje gäst och medarbetare ska uppleva en WOW-känsla under hela sin vistelse på Hagabadet. Och gärna också under resten av sin dag. Varje gäst skall känna den speciella, magiska känslan som är svår att ta på men som oftast syns som energi och glitter i ögon.

- Det är en speciell känsla att vara först med titeln WOW Experience Manager i Sverige. Kanske lite amerikanskt, skrattar Helene Johansson.

- Men jag är övertygad om att det är vi människor som gör skillnad, det är människor som gör WOW. Det gäller att gilla det man gör och göra det man gillar. Då blir det flow i våra relationer och i våra möten. Kan vi som företag få till det med rätt människor är vi på god väg, avslutar Helene Johansson, ny WOW Experience Manager på Hagabadet.

Pelle Johansson, vd Hagabadet Tel: 0706-630061

Helene Johansson, WOW Experience Manager Tel: 0706-60 08 27