Hällingsjö Hus nya kontorsbyggnad

Hällingsjö Hus flyttar sitt kontor till Mölnlycke Företagspark

Hällingsjö Hus moderbolag Hammarviken förvärvar kontorsfastighet i Mölnlycke företagspark. Fastigheten kommer från och med sommaren 2021 uteslutande att nyttjas som Hällingsjö Hus huvudkontor.

Hällingsjö Hus är en hustillverkare som bygger med hög kvalitet. Bolaget har expanderat kraftigt de senaste åren och produktionsytorna likaså. Nu anpassas även försäljnings- och kontorslokalerna till den större kostymen genom flytten till det nya kontoret i Mölnlycke. Kunderna kommer att välkomnas till nya och fräscha utställningsytor.

Mölnlycke Företagspark ligger strategiskt till för verksamheten med både närhet till husfabriken i Hällingsjö och den primära marknaden i Göteborg. Kontorshuset förvärvades 12 januari och Hällingsjö Hus kommer att flytta in i sina nya lokaler till sommaren 2021.

”Hällingsjö Hus är mycket glada och stolta över att flytta hela kontoret till Mölnlycke. Vi har lagt mycket tid på att utveckla vår fabrik och nu passade det bra att även utveckla kontoret. Nu kommer vi ha ett kontor som håller lika hög klass som husen vi bygger.” säger Conny Karlsson, styrelseordförande Hällingsjö Hus.

”Expansionen av Hällingsjö Hus fortsätter. Under hösten tillträdde vår nya VD samt en ny affärsområdeschef och vi har en god orderingång för 2021/2022. Detta i kombination med att Göteborgsmarknaden ser fortsatt mycket intressant ut är anledningarna till att vi nu gör denna satsningen.” fortsätter Conny Karlsson.

Adress till nya kontoret:
Processvägen 5
435 33 Mölnlycke

LEDIGA TJÄNSTER
Just nu har Hällingsjö Hus ett antal lediga tjänster ute. Vänligen besök deras hemsida för att läsa mer.