Gå direkt till innehåll

hansgrohe Pulsify S: maximal duschglädje, även i små badrum

Duschupplevelser utifrån dina önskemål: Börja dagen med en uppfriskande, behaglig dusch och skölj bort dagens stress med en mjuk duschstråle på kvällen. Ofta förblir det ett önsketänkande, för många känner att de varken har plats eller råd med ett lyxigt badrum. Men hansgrohe Pulsify S, en duschserie i modern design, öppnar nya möjligheter för hemmets duschutrymme. Under hansgrohe Pulsify S duschar uppstår ett milt regn med den mikrofina stråltypen PowderRain. I familjens stora badrum eller det lilla badrummet i lägenheten: hansgrohe Pulsify S erbjuder den optimala, individuella duschupplevelsen för varje rum, varje budget och varje smak. De olika stråltyperna i handduschen regleras med en enkel knapptryckning.

Vattenbesparande och lätt att underhålla

hansgrohe Pulsify S duschar imponerar med en modern, iögonfallande design. Med rundade former som är lätta att sköta, passar dom in i många olika badrumsmiljöer. Valet mellan de tre ytbeläggningarna krom, matt svart och matt vit gör det enkelt att kombinera duschserien med passande produkter vid tvättställ och badkar, särskilt blandarserien Vivenis från hansgrohe.

Pulsify 3jet handdusch finns i två varianter, som båda har stråltyperna PowderRain för en bekväm dusch för kroppen och IntenseRain, som är bra för att skölja schampo ur håret. Skillnaden ligger i den tredje stråltypen. En variant bjuder på en avkopplande massagestråle, den andra en aktiverande Mono-stråle. En annan fördel med hansgrohe Pulsify S är den låga vattenförbrukningen i EcoSmart-varianten. Du kan välja en handdusch som sparar vatten, om du önskar det, och om det passar dina duschbehov. Med ”Green”-varianten med en stråltyp du kan till och med sänka vattenförbrukningen till 6 liter per minut.

Även när det gäller rengöring finns det många fördelar med hansgrohe Pulsify S, eftersom handduschen är utrustad med den välkända hansgrohe QuickClean-funktionen. Genom att regelbundet gnugga lätt med fingrarna över strålskivans munstycken så lossnar de kalkavlagringar som oundvikligen kommer att uppstå.

hansgrohe Pulsify får guld i German Innovation Award

Guld till hansgrohe-innovationen Pulsify S: Den nya duschserien från hansgrohe utnämndes den 18 maj 2021 till vinnare av det tyska innovationspriset i online-galleriet av tyska designrådet i kategorin "Excellence in business to customer - Heating and Bathroom". Varje år hedrar German Innovation Award produkter och lösningar inom branscher, som skiljer sig från tidigare lösningar genom att främst sätta konsumenten i centrum och skapa värde. Expertjuryn valde Pulsify baserat på följande argument: "Det nya Pulsify duschsystemet imponerar med en tydlig, tidlös design som kan integreras harmoniskt i många moderna badrumsmiljöer med olika storlekar, färgkombinationer och modellvarianter, samtidigt som den ger en hög grad av designfrihet. Anmärkningsvärt är också den nya PowderRain-stråltypen. Med sina mikrofina vattendroppar säkerställer den inte bara en särskilt trevlig duschupplevelse, den hjälper också till att minska vattenförbrukningen med upp till 60 procent. Det är imponerande hur kundfördelar, sofistikerad design och hållbarhet har kombinerats här på en estetiskt hög nivå.” hansgrohe-märket är särskilt nöjd med denna excellenta utvärdering.