Dusch utan tårar: Med MonoRain i Jocolino-duschen sköljs schampot ur målmedvetet så att det inte rinner ner i ögonen. Den höga CE-märkta kvaliteten och den enkla installationen gör också duschen till föräldrarnas favorit.

Med Jocolino från hansgrohe blir duschen till en lek

Elementet vatten har en magisk attraktionskraft på barn. De små leker gärna fantasifullt med vattnet, men när de ska duscha slutar det många gånger i diskussioner eller till och med tårar, speciellt när schampot måste sköljas ur håret. För att göra den här stunden till ett nöje har hansgrohe tillsammans med ett antal experter utvecklat barnduschen Jocolino. Den efterliknar varumärkets första barndusch Joco från 1995. Den söta, färgstarka handduschen passar perfekt med sitt smala grepp i små barns händer och finns i tre utföranden. Med barnduschen kan de små leka och känna sig trygga i duschen. Tack vare kvalitetsmaterialet och det fina hantverket behöver föräldrarna inte oroa sig för vassa kanter eller lösa delar. Ingen gråt eller diskussion - med olika stråltyper passar Jocolino barnets behov och varje dusch blir en rolig upplevelse för både barn och vuxna.

Mer kreativitet och skoj – på duschsafari med Jocolino

Nu går det vilt till i badrummet – med den svart/vita zebran, det beiga lejonet och den gröna krokodilen, kan barnen leka att de är på safari på en avlägsen savann medan de badar. De olika djurdesignerna och de rörliga ögonen gör att Jocolino påminner om leksaker som automatiskt väcker barns fantasi och kreativitet. Barnduschen har två olika stråltyper, som väljs genom att vrida handtaget. MonoRain-strålen är mjuk och sköljer bort schampo och tvål. Strålen är riktad och den förhindrar att skummet hamnar i barnets ögon. Rain-strålen är mild och behaglig för hela kroppen.

Tack vare ett isolerat vattenflöde blir duschens smala handtag inte varmt, inte ens vid höga temperaturer eller långvarig användning. ”Som ett företag med stort fokus på familjen tänker vi alltid på användarna och deras omgivning när vi utvecklar våra produkter, från barnduschar till smart home-teknik eller den nya DogShower. Vi vill göra den dagliga användningen av vatten så bekväm och hållbar som möjligt för hela familjen,” berättar Katrin Roming, produktchef för duschar, Hansgrohe SE. Jocolino använder QuickClean-teknik så att kalkrester på munstyckena avlägsnas automatiskt när du byter stråltyp. Den nya barnduschen kan enkelt skruvas på alla vanliga duschslangar och det kan göras ännu enklare med ett enda klick genom att installera en kopplingssats på slangen. Den roliga designen, de funktionella stråltyperna och den enkla installationen gör barnduschen till en idealisk duschkamrat hos barnfamiljen.