De nya hansgrohe XtraStoris väggnischerna skapar stora och vackra förvaringsutrymmen i duschutrymmet och ger samtidigt mer rörelseutrymme under de varma duschstrålarna.

XtraStoris: Enkel förvaringslösning i drömbadrummet

Drömmen om ett personligt badrum i enhetlig design är inte långt borta när du har rätt produkter till ditt förfogande. Med hansgrohe XtraStoris förvaringslösningar är du ett steg närmare. De enkla väggnischerna utnyttjar utrymmet i väggen under duschen eller vid badkaret för vackra, inbyggda hyllor som finns i olika utföranden, storlekar och färger. Detta skapar en tydlig arkitektur utan störande detaljer, som samtidigt harmonierar med resten av badrumsdesignen. hansgrohe XtraStoris kan även väljas med ramar i samma specialytor som ett stort antal andra hansgrohe-produkter, så att du är garanterad en komplett matchning från dusch till handfat.

Storlek, färg och design: Alltid en passande XtraStoris lösning

Att integrera förvaringsutrymmet i väggen ger både större rörelsefrihet under duschen och mer diskret förvaring av tvål- och schampoflaskor. Och det finns en designvariant som passar alla smaker:

• XtraStoris Individual: På insidan av väggnischen kan du välja mellan matt svart, matt vit och borstat rostfritt stål, medan designramen runt nischen finns i borstat rostfritt stål eller i någon av hansgrohes fem FinishPlus-varianter: matt svart, matt vit, borstad svart krom, polerad guldlook eller borstad brons. Väggnischen passar därför perfekt till duschar, blandare och tillbehör i de populära färgerna.
  • XtraStoris Minimalistic: Matt svart, matt vit eller borstat rostfritt stål – de här enkla väggnischerna levereras utan ram, så att den valda kakelplattan kan placeras direkt intill nischen för en extra minimalistisk look. Eller montera nischerna så att de sticker ut något från väggen, vilket skapar en särskilt estetisk lösning.
  • XtraStoris Original: Nisch och ram har samma färg: matt svart, matt vit eller betonggrå. Det skapar ett enkelt utseende, som elegant smälter samman med resten av badrumsdesignen.
  • XtraStoris Rock: Ska förvaringen vara extra dold? Den här väggnischen med kakelbar dörr gör det möjligt att gömma undan dina badrumstillbehör helt och hållet och kakla dörren, så att den smälter in i väggen. Bara tryck på den för att öppna skåpet.

hansgrohe XtraStoris finns i olika storlekar, som kan kombineras efter önskemål eller monteras individuellt. De lättstädade XtraStoris-elementen byggs in i väggen i en säker, vattentät installation tack vare den medföljande tätningsduken, oavsett vilken variant du väljer.