Återbruka för Musikhjälpen!

Återbruka för Musikhjälpen!

Efter förra årets fantastiska engagemang då Hässleholmsborna strömmade till Magneten för att återbruka och samtidigt rädda liv väljer vi i år att göra om engagemanget. För varje kilo som kommer in i Magnetens återbruksbutik den 10 och 12 december skänker vi 10 kr till Musikhjälpen. Återbruksbutiken har öppet mellan kl. 14-18.

Hässleholm Miljö har stöttat Musikhjälpen sedan 2015. Förra året valde vi att uppmärksamma Musikhjälpen genom att uppmuntra hässleholmarna till återbruk. För varje kilo som kom in i Magnetens återbruksbutik under två dagar i december skänkte vi 10 kr. Totalt kom det in 593,7 kg i återbruksbutiken och det var ett högt tryck i butiken då många kommuninvånare ville vara med och bidra.

– Musikhjälpen är ett fantastiskt engagemang som lyfter många viktiga frågor, vilket vi såklart vill vara med och bidra till, säger Emma Krantz, kommunikatör. Vi hoppas att våra kommuninvånare passar på att rensa ur sina garderober och skåp där hemma och besöker oss den 10 och 12 december. Kanske hittar du något annat som du behöver, eller varför inte en hållbar julklapp till nära och kära.

I Magnetens återbruksbutik kan du byta ut dina gamla saker mot nya. Ta med dig saker som du inte längre behöver eller använder och åk hem med andra saker som du hittat i butiken. Sakerna du lämnar in kan vara alltifrån kläder till heminredning, böcker och leksaker. Dock ska du enkelt kunna bära allt själv, d.v.s. vi tar inte emot större möbler.

Hässleholm Miljö ska erbjuda kommuninvånare och kunder moderna och kostnadseffektiva lösningar inom vatten- och avlopp, energi, renhållning och avfall samt arbeta proaktivt med kommunikation och information, allt för ett hållbart samhälle.