Vattenläcka i Norra Mellby

Vattenläcka i Norra Mellby

Vid tiotiden på tisdagsförmiddagen grävdes en vattenledning i Norra Mellby av, vilket lett till att vattenförsörjningen stängts av.

Hässleholm Miljö har skickat ut personal och läckan kommer att vara åtgärdad under dagen. Vattnet kan inledningsvis vara missfärgat efter lagningen. Missfärgningen kommer att upphöra när man spolat en liten stund.

Hässleholm Miljö kommer också att sätta ut en vattentank vid förskolan vid Y-korset mitt i Norra Mellby.

Hässleholm Miljö ska erbjuda kommuninvånare och kunder moderna och kostnadseffektiva lösningar inom vatten- och avlopp, energi, renhållning och avfall samt arbeta proaktivt med kommunikation och information, allt för ett hållbart samhälle.