Olle & Mia - läs, lek och spela teater!

Hela sju nya böcker om Olle & Mia står nu nytryckta på våra hyllor, och i roliga berättelser med enkelt språk får vi följa med Olle, Mia och deras familjer på cykelotur, i födelsedagsfiranden och pannkaksbak. Böckerna passar extra bra för barn som behöver jobba på ordförråd och meningsbyggnad, eller för barn som behöver ett enkelt språk utan att handling och illustrationer blir för barnsliga. Men böckerna om Olle & Mia är också utmärkta för barn som precis är på väg att börja läsa lite själva. Till texten på varje uppslag finns teckenillustrationer för den som använder TAKK vilket också kan fungera som stöd för egen läsning.

Nytt för i höst är också Olle & Mias Kulisslek som kan användas till exempel i rollekar för att utveckla en mängd språkliga förmågor. Varje uppslag bildar en kuliss där man kan leka med klippdockor, hitta på egna berättelser och träna på att följa instruktioner. Läs gärna mer om Olle & Mia och allt roligt man kan göra med dem på vår hemsida www.hattenforlag.se