Premiär i morgon för första numret av HaV:s tidning!

Premiär i morgon för första numret av HaV:s tidning!

I morgon, torsdag 26 februari, kan du läsa första numret av tidningen ”Hav & Vatten”.

Den ges ut av Havs- och vattenmyndigheten, HaV, och är tänkt att komma ut fyra gånger om året.

- Vi kommer att skriva om allt som rör vatten, vatten till havs och i sjöar, i kranar och i avlopp. Om vatten som hotar och om vatten som ger liv. Vi gör det för att frågan om vatten är livsviktig, säger Maud Larsen, kommunikationschef på HaV och ansvarig utgivare för tidningen.

Tidningen är tänkt att ges ut fyra gånger om året och tar upp frågor som rör havs- och vattenmiljöer ur ett brett perspektiv. Den produceras i samarbete med tidningsföretaget Offside AB som bland annat ger ut tidningarna Offside, Filter och Hunger.

Första numret av ”Hav & Vatten” innehåller bland annat en längre intervju med klimat- och miljöminister Åsa Romson, reportage om utmaningarna med att kunna ha ett rent dricksvatten och vem som ska betala notan. Samt flera exempel på spännande vattenprojekt runt om i Sverige. Och vår första gästkrönikör är komikern och programledaren Anders ”Ankan” Johansson, som bland annat är känd från radions ”Så funkar det" och TV-programmen ”Anders och Måns” och ”Djursjukhuset”.

Tidningen riktar sig först och främst till politiker och beslutsfattare på kommunal och regional nivå, men även representanter som arbetar med vatten på företag, myndigheter och organisationer. Vi hoppas nå alla som arbetar med eller är intresserade av att ha friska hav, sjöar och vattendrag.

För mer information kontakta Havs- och vattenmyndigheten

Kontaktpersoner: Kasper Holgers, , tfn 010-698 62 36, mobil: 070-605 04 18, e-post: kasper.holgers@havochvatten.se, Maud Larsen, tfn 070-865 52 10, e-post maud.larsen@havochvatten.se

Kategorier

Foto: Kat Singer.