Den 1 december 2022 tillträder Daniel Larsson rollen som servicemarknadschef inom Bavaria Sverige

Daniel Larsson blir ny servicemarknadschef för Bavaria Sverige

Bavaria Sverige har rekryterat Daniel Larsson som ny servicemarknadschef. Daniel är utbildad civilekonom och har en bakgrund med ledande befattningar inom banksektorn, som VD i ett familjeföretag och som styrelseordförande i olika bolag inom Vestum-koncernen. Han tillträder rollen som servicemarknadschef den 1 december 2022.

- Efter en omfattande rekryteringsprocess är jag väldigt glad och stolt över att kunna välkomna Daniel till Bavaria i Sverige. Han har en bred bakgrund från flera branscher och har bidragit till en hög grad av tillväxt. Med Daniel stärker vi upp vår kompetens inom vårt fortsatt mycket viktiga arbete med att utveckla vår eftermarknad. Hans värderingar går också helt i linje med den kultur vi har inom Bavaria där både medarbetar- och kundnöjdhet är viktiga fundament. Med en hög grad av affärsmässighet, strategisk kunskap och ett stort kundfokus är vi övertygade om att Daniel är rätt person för jobbet, säger Bavaria Sveriges VD Johan Frisk.

Sedan starten 1996 har Bavaria vuxit till att bli en av Europas största återförsäljare av BMW och MINI. 2017 förvärvades företaget och blev en del av Hedin Mobility Group som är en av Europas största privatägda aktörer av mobilitetslösningar och fordonsförsäljning.

Daniel är förväntansfull inför att komma in i rollen och bidra till Bavarias fortsatta utveckling. Han ser stor potential i att tillvarata och nyttja synergier inom koncernen samt få ytterligare strukturer på plats.

- Bilbranschen är inne i ett väldigt spännande skede och BMW och MINI är varumärken som personligen ligger mig varmt om hjärtat. Dessutom går Bavarias kultur, innovativa attityd och höga kvalitetsförväntan helt i linje med mina egna värderingar. Kundernas förväntningar på sömlösa upplevelser ökar och vi ska göra allt vi kan för att erbjuda våra kunder en så smidig och enkel kontakt med oss som bara möjligt. Jag ser verkligen fram emot att bli en del av Bavaria, säger Daniel Larsson.

Bavaria har under de senaste åren gjort stora satsningar på att utveckla affären, processer och rutiner samt kundupplevelsen inom eftermarknad. Ett arbete som nu fortsätter med ökad intensitet. Bavaria har en tydlig ambition att vidareutveckla lösningar och tjänster för att attrahera ännu fler ägare av BMW och MINI.