Utveckla och certifiera en vandringsled – slutkonferens Kullaleden

Utveckla och certifiera en vandringsled – slutkonferens Kullaleden

Kullaleden – en del av Skåneleden - började som en idé 2009. Idag fem år senare är Kullaleden verklighet och dessutom Leading Quality Trail-certifierad. I september 2016 står leden i centrum för tusentals europeiska vandrare som deltar i vandringsevenemanget Eurorando.

Den 27 november är det slutkonferens för Kullaleden. Deltagarna får höra om resan mot att utveckla och marknadsföra en ny led på 75 kilometer med 130 markägare, fyra olika offentliga verksamheter och ett naturreservat i mitten. Konferensen riktar sig särskilt till dem som är intresserad av hur ledutveckling går till i praktiken och hur man kvalitetscertifierar en led. Inbjudna är också alla företag, politiker, markägare, medlemmar i ideella föreningar samt tjänstemän i offentlig verksamhet som varit delaktiga i projektet.

Dag: 27 november, klockan 09:00-12:00
Plats: Jakob Hansens Hus i Helsingborg

Evenemanget är kostnadsfritt. Anmälan krävs.

Läs mer om evenemanget här >