Daniel Nilsson ny fritidschef i Helsingborg

Daniel Nilsson ny fritidschef i Helsingborg

Nu är det klart vem som blir ny fritidschef i Helsingborg. Daniel Nilsson efterträder Hans Egger som går i pension.

Tjänsten som fritidschef var populär, och skol- och fritidsförvaltningen har tagit emot ett femtiotal ansökningar. Rekryteringsprocessen har varit omfattande med intervjuer, arbetsprover och tester.

- Vi tror mycket på Daniel som en person som både kan förvalta allt det goda arbete Hans har byggt upp, samtidigt som han fortsätter att driva på utvecklingen för att möta morgondagens behov, säger Maria Holm, biträdande utbildningsdirektör.

Daniel är utbildad inom Service Management och har arbetat som projektledare för en rad större projekt både inom Helsingborgs stad och i det privata näringslivet. Han har till exempel under tre år varit projektledare för stadsfesten Hx.

Daniel jobbar idag för Helsingborg Scen och Arena AB, HASAB, och börjar sin anställning som fritidschef den 1 augusti 2017.

Fritid Helsingborg

Fritid Helsingborg har i uppdrag att ge invånarna i vår stad en möjlighet till en lustfylld och meningsfull fritid, och gör det i tätt samarbete med föreningslivet. De ansvarar för drift, underhåll och utveckling av fritidsgårdar, mötesplatser, anläggningar och sporthallar. I organisationen arbetar cirka 120 personer med allt från att underhålla gräsmattor, arrangera Seniorskola till att hålla igång med aktiviteter på fritidsgårdar och mötesplatser som Pixlapiren, Idrottsoasen och Zonen.

Om du vill veta mer är du välkommen att kontakta

Maria Holm, biträdande utbildningsdirektör

E-post: maria.holm@helsingborg.se