Helsingborg anställer ny utbildningsdirektör

Sker inget oväntat kommer kommunstyrelsen i kväll besluta om att anställa Ing-Marie Rundwall som ny chef för skol- och fritidsförvaltningen (SFF).

Ing-Marie är född 1964 och tjänstgör för närvarande som chef för barnomsorgs- och utbildningsförvaltningen i Mölndals stad. Kommunikation, ledarskap och helhetsperspektiv är honnörsord för Ing-Marie som är högskoleutbildad inom ledarskap, organisation och pedagogik. Hon är även utbildad rektor vid Växjö universitet. Tidigare i livet har Ing-Marie varit fritidsledare, pedagogisk konsult, egen företagare, rektor och förvaltningschef.  Hon är gift, har flera barn och många intressen. Ing-Marie tillträder tjänsten den 1 mars 2012 och tar då över efter tillförordnade SFF-chefen Maria Holm.

–        Jag känner en stor ödmjukhet inför uppdraget, säger Ing-Marie Rundwall.

Ing-Marie kommer ursprungligen från Åstorp men bor i dag på en gård i Örkelljunga tillsammans med sin familj.

Mer information:
Ing-Marie Rundwall, 070-59 33 008
Palle Lundberg, stadsdirektör 042-10 66 00
Christer Rasmusson (FP), ordförande i barn- och utbildningsnämnden 073-231 13 11
Charlotte Zethelius (M), ordförande i idrotts- och fritidsnämnden 070-8826595