Julgalan till Helsingborg Arena

Storslagen julstämning när Julgalan gästar Helsingborg Arena

Snart står nybyggda Helsingborg Arena klar och nu är det även klart att arenan blir stolt värd till årets upplaga av Julgalan, Sveriges största julshow. Den 13-14 december är det dags för staden att få besök av julshowen där besökare utlovas både julstämning och fantastiska ögonblick att dela med vänner, kunder och kollegor.

− Vi tycker att det är otroligt roligt att få hit Julgalan och att vi kan erbjuda en av landets bästa julshower i Helsingborg Arena, säger Mattias Linell, vd för Helsingborg Arena. Vi ser fram emot att kunna sprida mycket glädje och julkänsla till våra gäster.

Julgalan arrangeras för fjortonde året i rad, och som vanligt är artistuppställningen stjärnspäckad och produktionen storslagen med stort band, dansare mm. Bland årets artister finns bland annat årets Eurovision Song Contest vinnare Loreen, Danny Saucedo, Molly Sandén, Lisa Miskovsky, Lasse Berghagen och Rydell & Quick. Utöver en stjärnspäckad galashow bjuds besökare även på glöggmingel, klassiskt svenskt julbord och middagsunderhållning.

− Vi känner oss mycket glada och stolta över att få besöka Helsingborg Arena 2012, säger Johanna Micski på Julgalan. Vi har i år vårt bästa startfält hittills och hela produktionen och våra artister är laddade! Vi är övertygande om Helsingborg kommer bjuda på fantastisk stämning som hjälper oss göra 2012 till vår bästa gala någonsin!

Julgalan gästar Helsingborg Arena 13-14 december och biljetter finns att köpa från och med nu på www.julgalan.se.

För mer information om Julgalan, besök gärna:

För ytterligare frågor, kontakta gärna:
Bertil Alm, Evenemangsansvarig Helsingborg Arena
Mobil: 073-2311409