Nominera Helsingborgsambassadörer

Syftet med Helsingborgsambassadörerna är att de ska medverka till att placera Helsingborg på kartan och bidra till att öka kännedomen om staden, skapa en positiv bild, stärka varumärket Helsingborg och bredda stadens kontaktnät.

De föreslagna ambassadörerna ska ha någon form av anknytning till Helsingborg, boende här eller utflyttad spelar ingen roll, en positiv inställning och genuin känsla för staden samt en vilja att förmedla denna till andra. Vi söker ambassadörer med ett starkt varumärke och ett stort nätverk som har möjlighet att nå ut med Helsingborg i många olika forum. Ambassadörskapet är ett oavlönat hedersuppdrag som görs inom ramen för personens ordinarie sysselsättning. Personen ska ha möjlighet att medverka i olika aktiviteter där Helsingborg marknadsförs.

Förslagen skickas tillsammans med en kort motivering till Näringslivs- och destinationsutveckling, Helsingborgs stad, via helsingborgsambassadorer@helsingborg.se senast 13 december 2012.

Beslut om vem som utses till Helsingborgsambassadörer tas av Peter Danielsson, kommunstyrelsens ordförande, och Mikael Skoog, kommunstyrelsens vice ordförande.

För mer information kontakta gärna:
Peter Danielsson, kommunstyrelsens ordförande, 042-10 50 87

Mikael Skoog, kommunstyrelsens vice ordförande, 042- 10 59 67