Foto: Mia A Kerman

sounds like: Faint Noise
Tisdag 6 februari 19:00
I utställningen Nordisk Salong, Dunkers kulturhus, Helsingborg

Nutida musik möter nutida konst inär trion Faint Noise spelar i utställningen Nordisk Salong

I serien med nutida musik, sounds like, har vi nu kommit fram till den tredje konserten. Spännande nog tar den sin plats i utställningen Nordisk salong 2018. Faint Noises huvudsakligen akustiska sättning möter en ljus och vacker utställning vilket innebär, tror vi, att både musiken och konsten ges några extradimensioner.

Faint Noise är en trio baserad i Stockholm, bestående av Karin Hellqvist, Anna Petrini och Malin Bång. De arbetar alla, både som grupp och individuellt, aktivt med den nyaste musiken. Instrumentariet violin, blockflöjter och ljud ger trion en spännande klang, liksom det faktum att tonsättaren Bång är en av musikerna. Detta gör att musiken blir en aktiv och dynamisk del av ensemblens framföranden.

Här kan du lyssna på Faint Noice: http://www.faintnoise.com/listen.html

Konsertserien sounds like låter den nutida musiken få den plats den förtjänar genom att presentera musikskapare på hög internationell nivå. Den fjärde och sista konserten, med essens:1, ges 13 april 19:00.

Entré: 180 kronor, 140 kronor med Kulturkort, medlem i Helsingborgs Kammarmusikförening, student. Biljettsläpp 23 augusti.

Samarrangemang med Musik i Syd och Helsingborgs Kammarmusikförening

Arrangemangskontakt:
Fredrik Öjbro
fredrik.ojbro@helsingborg.se

Tommy Esbjörnsson
tommy.esbjornsson@helsingborg.se

Helsingborg är livskvalitet och engagemang. Här finns förutsättningar för människor att utveckla och utvecklas. Helsingborg är platsen för dig som vill något. Möt oss på Helsingborg2035.