Oktober på Helsingborgs bibliotek:

Om den prefekta morsan, om världens längsta tunga och om en tredjeplats i Eurovision Song Contest

Möt Elizabeth Gummesson
Elizabeth Gummesson (numera Kuylenstierna) är professionell coach, krishanterare och författare till bland annat ”Svartsjukeakuten”, ”Bli fri från perfektionism” och den senaste boken ”Good enough för föräldrar”.
Torsdag 3 oktober 19:00 Rydebäcks kyrka
Entré 50 kronor, biljettförsäljning på Rydebäcks bibliotek
Samarrangemang med Rydebäcks kyrka och ABF

KISS 40 år!
Hårdrockgruppen KISS firar 40 år i år. Lördag 12/10 högtidlighålls detta på stadsbiblioteket genom en föreläsning om det allra första året (1973) samt en intervju med författaren Carl Linnaeus som i maj släppte boken ”Kiss – Den Osminkade Sanningen”, med lysande recensioner. Föredragshållaren Alex Bergdahl var med under bokens tillkomst som korrekturläsare/faktagranskare och är dessutom en av medförfattarna till den kommande boken om bandets alla Sverigebesök ”Kiss i Sverige”.
Föreläsningen och intervjun är förstärkt av unika ljud- och filmklipp som kommer ur föredragshållarens eget arkiv. Evenemanget är det första i sitt slag på ett svenskt bibliotek.
Lördag 12 oktober kl 14:00
Stadsbiblioteket, Hörsalen

Möt Jan Johansen
Jan Johansen är aktuell med boken ”Med nya ögon” i vilken han berättar om sin långa karriär, men även om sitt mångåriga alkoholmissbruk. Det blir ett möte fyllt med både humor och svärta.
Söndag 27 oktober 15:00
Stadsbiblioteket, Café Birger
Fri entré

Programkontakt:
Alexander Bergdahl
alexander.bergdahl@helsingborg.se

Helsingborg är skapande och gemenskap, intiativ och engagemang. Här finns möjligheterna för dig som vill utveckla och utvecklas. Här växer både människor och företag. Helsingborg är staden för dig som vill något.