Europas största MMA-gala väger in på Helsing Mat & Bar

Europas största MMA-gala väger in på Helsing Mat & Bar

Den 2 maj arrangerar Superior Challenge X sin invägning i Helsingborgs trendigaste nöjesställe; Helsing Mat & Bar. En pampig och extraordinär underhållning som toppar det mesta i after work-väg. Kostym, fluga och unika drinkar i Las Vegasstil kan förväntas. Be there or be square, fredag kl 17.00 @ Helsing Mat & Bar. Fri entré. Dessutom kan du under hela veckan även köpa biljetter till galan här.

Invägningen, är ett av de mest spänningsladdade ögonblicken i samband med MMA-galan Superior Challenge. Precis som i brottning har atleterna bantat ner sig till sina respektive viktklasser i strävan efter att få ett övertag över motståndaren. Svenska MMA-förbundet (Riksidrottsförbundet) övervakar invägningen och kontrollerar fighternas vikt. Därefter möts de tävlande i en så kallad ”Stare Down”, där de ställs öga mot öga för första gången innan match. Det är här den egentliga kampen börjar, dagen innan galan. Detta är en mycket underhållande händelse i Las Vegas-stil då fighterna är riktigt laddade efter hårda bantningar som ibland pågått i flera veckor eller månader innan. Uppladdningen börjar klockan 16.00.

"Det här evenemanget är något alldeles extra och vi på Helsing Mat & Bar tycker det är väldigt spännande att få göra den här tvisten på en after work. Är man ute efter något mer än en klassisk aw, är det hit man ska komma på fredag, säger Camilla Sjödin General Manager på Clarion Collection Hotel Helsing."

Evenemanget kommer vara en mycket stor medial händelse där bland annat internationell media och flera rikstäckande TV-kanaler är på plats. Sporten MMA är världens snabbaste växande sport och även en av de sporter som ökar snabbast i Sverige enligt Riksidrottsförbundet. Bland fans har ökningen varit explosionsartad vilket kan påvisas bland annat via tittarsiffror kring TV-sändningar, och MMA-relaterade sidor.