Drottninghögsdagen på lördag – besök 72lägenheten och mycket mer

Drottninghögsdagen på lördag – besök 72lägenheten och mycket mer

På lördag den 16 september händer det många roliga aktiviteter på Drottninghög och alla som vill är varmt välkomna dit. Det blir uppträde, prova-på-sporter, testning av maträtter och möjlighet att besöka 72-lägenheten gratis.

- Det känns jätteroligt att bjuda in boende på Drottninghög och andra helsingborgare, den här dagen lägger vi fokus på sådant som får oss att må bra – allt från sporter, hälsosam mat till kultur med många olika föreningar och aktörer som bidrar med spännande aktiviteter, berättar Emila Bisanovic, områdesutvecklare Drottninghög.

- Vädret ser ut att bli fint så ta med vänner och familj och kom till Drottninghög, uppmanar Emila.

Helsingborgshem ordnar områdesdagar på Drottninghög varje år för att bidra till trygghet och trivsel på området.

På årets områdesdag blir det flera uppträden på scen med bland annat trollkarlen Gregory och folkdans. Det kommer också finnas hinderbanor, akrobater, möjlighet att testa fotboll med HIF och testa basket. Och mycket mer. Dessutom är en av de populära programpunkterna från stadsmässan H22, 72-lägenheten, öppen under dagen med fritt inträde mellan 11.00 och 17:00.

Alla är varmt välkomna!

Drottninghögsdagen 16 september

Plats: Vid växthuset och lekplatsen Prinsessor och drakar

: Klockan 11:00-17:00

Lägenheten från 1972 hittar du på adressen Grönkullagatan 43 C i Helsingborg

Hela programmet hittar du här.