Gratis vuxensimskola för hyresgäster

Gratis vuxensimskola för hyresgäster

Sedan ett par år tillbaka samarbetar Helsingborgshem med Helsingborgs Simsällskap och erbjuder gratis simskola för vuxna. Nu startar snart höstens kurser.
– Helsingborg är en kustnära stad och då är det extra viktigt att kunna simma. Vi vill att alla ska kunna njuta av våra stränder och känna sig trygga när man vistas där, säger Przemek Malachowski, chef Arbetsliv och inkludering. Vi vet också att simkunskaperna varierar i våra bostadsområden, och därför är det extra viktigt för oss att alla hyresgäster ges denna möjlighet.

Under hösten erbjuder vi två olika kurser för vuxna – nybörjare och fortsättning. Nybörjarkursen är för de som är helt nya i vattnet och som ännu inte kan flyta eller ta några simtag. Fortsättningskursen vänder sig till de som kan simma några simtag men behöver träna på simning och att vara på djupt vatten.

Kurserna är för både män och kvinnor och simträningen sker tillsammans. Kurserna pågår i åtta veckor. Totalt är det 16 platser i vardera grupp.

Erbjudandet gäller för hyresgäster hos Helsingborgshem och som fyllt minst 18 år. Anmälan görs direkt till Helsingborgs Simsällskap och senaste anmälningsdatum är 18 oktober.

Under sommaren arrangerar vi även simskola för barn.

Przemek Malachowski, chef Arbetsliv och inkludering
przemek.malachowski@helsingborgshem.se